برگزاری مراسم جشن تکلیف ویژه دانش آموزان پایه هشتم 25 اردیبهشت 1401

طبق اطلاع قبلی و ارسال دعوتنامه خدمت اولیای محترم دانش آموزان در روز یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 مراسم جشن تکلیف در حسینیه سیدالشهدا واقع در بلوار برونسی با حضور اولیا و دانش آموزان پایه هشتم و اولیای آنها برگزارشد که شامل موارد زیر بود :

1) حاملان قرآن و قرائت قرآن

دانش آموزان عزیز: سید عرشیا حسینی. امیرمهدی شیبانی. سید یوسف موسوی . عابدین زاده. محسنی راد. خدادادیان. امیررضا خادم

2) قاری قرآن: حسین رمضانی فرد

3) عرض ادب به ساحت مقدس آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام

4) سخنرانی مدیریت محترم مدرسه  – موضوع سخنرانی : تربیت قرآنی نوجوان

5) اجرا سرود و تقدیم آن به سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز

6) قرائت سوگندنامه توسط دانش آموز عزیز: ابوالفضل جهاندیده

7) اهدا هدیای جشن عبادت

آنچه باید درباره جشن تکلیف پسرانه بدانید!

جشن تکلیف یکی از اقدامات معنوی و تربیتی در نظام آموزشی مدارس می باشد، جشن تکلیف در مدارس دخترانه با تشریفاتی خاص برگزار می شود. اما متاسفانه در برخی از مدارس پسرانه این امر مهم تا حدودی نادیده گرفته می شود در صورتی که جشن تکلیف پسرانه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. چرا که پسران نیز همانند دختران در سن معینی موکلف به انجام امور دینی می شوند و به عبارت دیگر به بلوغ فکری و جسمی لازم برای پذیرش مسئولیت های عبادی خود در برابر پروردگار می رسند. چه بسا برگزاری جشن عبادت برای پسران به پررنگ شدن و متجلی شدن اهمیت دستورات و احکام الهی کمک می کند، لذا برگزاری جشن تکلیف برای پسران ضمن آنکه سبب یادآوری تکالیف الهی آنان در برابر دستورات پرودگار می گردد، می تواند آغازی زیبا برای حرکت در مسیر بندگی و عبادت خداوند متعال باشد.

اهمیت برگزاری جشن تکلیف

یکی از ارکان اصلی جشن تکلیف برگزاری نماز جماعت می باشد لذا بهتر است که قبل از برگزاری این فریضه ی واجب، نوجوانان نحوه ی صحیح اقامه ی نماز را آموزش ببینند و با فلسفه ی نماز و احکام اجرایی آن آشنا شوند و اهمیت واثرات مثبت نماز در زندگی برای آنان بازگو شود.یکی دیگر از اهداف برگزاری جشن تکلیف، آگاه نمودن نوجوانان ازاحکام و فرایض دینی، واجبات و محرمات دین می باشد ضمن آنکه صحبت درباره ی مسائل مهم اجتماعی همچون مسئولیت پذیری، برخورداری از عفاف و حیا، رفتار درست اجتماعی و مسائلی از این قبیل در این مراسم به شدت تاثیرگذار بوده و اهمیت بسیاری دارد. بنابراین حضور یک کارشناس دینی مسلط به امور نوجوانان می تواند در کنار امام جماعت بسیار موثر واقع شود

مراسم و تشریفات جشن تکلیف پسران

با برنامه ریزی و داشتن ایده های خلاقانه می توان یک مراسم با شکوه برای جشن تکلیف پسرانه تدارک دید، مدارس معمولا برای برگزاری این جشن چند ساعت را در نظر می گیرند و مراسم را در مدت زمان کوتاه و به صورت مختصر برگزار میکنند ولی با اختصاص دادن یک روز آموزشی کامل به این مراسم و برنامه ریزی دقیق برای تک تک لحظات آن می توان خاطرات شیرینی از جشن تکلیف را در خاطر دانش آموزان ثبت کرد.


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 14.3/20