برگزاری دومین مرحله آزمون علمی تبار – 21 اسفندماه 1401

امتحان عبارت است از تعدادی پرسش که به‌صورت گزینش تصادفی از جامعه‌ای از پرسش‌ها تهیه می‌شود.

امتحان وسیله یا روشی است که در آن افراد مشخصی با تعدادی پرسش‌های همخوان و هماهنگ با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند، یا به انجام فعالیت‌های علمی وادار می‌شوند که در آن نتیجه این شرایط و در خاتمه موقعیت، می‌توان توانایی‌های افراد شرکت‌کننده در امتحان مقایسه کمی به دست آورد.

واژه ارزشیابی در فرهنگ دهخدا تحت عنوان ارزیابی به معنای «عمل یافتن هر چیز» و در فرهنگ معین به معنای «عمل یافتن ارزش و بهای هر چیز، سنجش و بررسی حدود هر چیز و برآورد کردن ارزش آن» تعریف شده است. در فرهنگ روانشناسی، آرتور ربر، ارزشیابی را در معنی عام «تعیین ارزش یا اهمیت یک چیز» و به‌صورتی ویژه‌تر، آن را به معنای «تعیین میزان موفقیت یک برنامه، یک درس، یکسری آزمایش، یک دارو و. . . در رسیدن به هدف‌های اولیه» تعریف کرده است. در فرهنگ وبستر نیز ارزشیابی به معنای «قضاوت کردن یا تعیین ارزش یا کیفیت کردن» تعریف شده است. مفهوم ارزشیابی به‌عنوان امتحان و آزمون کردن، همواره در طول تاریخ آموزش و پرورش با فرایند یاددهی- یادگیری همراه بوده است.

طبق اطلاع قبلی در روز یکشنبه 21 اسفند ماه 1401، پس از اجرای مراسم صبحگاهی و توضیحات لازم به دانش آموزان، دومین مرحله آزمون علمی تبار با شرکت دانش آموزان    ( پایه هفتم،هشتم و نهم ) این دبیرستان همزمان با سایر دانش آموزان دبیرستانهای دوره اول امام حسین ( ع ) ساعت 8 صبح برگزار گردید و در حین برگزاری آزمون از دانش آموزان پذیرایی گردید. نتایج این آزمون متعاقبا اعلام خواهد شد .

 


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 8.6/20