بازدید و آشنایی دانش آموزان با قطار شهری مشهد

طبق اطلاع قبلی و دریافت رضایتنامه از اولیا، در روز دوشنبه 22 اسفند ماه 1401،  تعدادی از دانش آموزان این دبیرستان به همراه مربیان به مر کز قطار شهری رفتند . در آنجا ازمرکز شبیه سازی قطار شهری بازدید نمودند و مسئولین آن مرکز مطالبی پیرامون قطار شهری برای دانش آموزان بیان نمودند .

مشهد به‌عنوان کلان‌شهر مذهبی، تقریباً 147 سال پس از لندن دارای قطار شهری شد. وجود مشکلات ترافیکی و سرعت جابجایی مسافر موجب شده تا نخستین پژوهش‌های جامع حمل‌ونقل شهر مشهد بین سال‌های 1373 تا 1378 به‌وسیلۀ پژوهشکده حمل‌ونقل دانشگاه صنعتی شریف انجام شود. بر پایه این مطالعات شهر مشهد نیازمند چهار خط مترو است.

مطالعات جامع حمل و نقل شهر مشهد بین سالهای 73 تا 78 و مطالعات توسعه شبکه حمل و نقل ریلی بین سالهای 81 و 83 توسط پژوهشکده حمل و نقل دانشگاه صنعتی شریف صورت پذیرفت. بر اساس این مطالعات مشهد نیازمند 4 خط مترویی می باشد که این مطالعات در شورای ترافیک استان تصویب و در جلسه پنجاه و دوم شورایعالی ترافیک شهرهای کشور درسال 1383 مطرح گردیده است. با توجه به وجود شهرهای جدید همچون گلبهار در شمال و بینالود در جنوب، پس ازانجام مطالعات، توسعه خطوط مترو به این شهرهای جدید نیز پیش بینی و مراحل تصویب خط مشهد- گلبهار در جلسه شصت و دوم شورایعالی ترافیک درسال 1384و مراحل تصویب خط مشهد – بینالود در جلسه شصت و هفتم شورایعالی ترافیک در سال 1386 به انجام رسید.


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 13.7/20